Jumaat, 22 Februari 2013

Bila saya hidup untuk Islam

Saya wajib hidup menurut cara hidup islam dari segi aqidah, ibadah dan akhlaq.

Saya wajib menurut cara hidup Islam dalam diri, masyarakat dan keluarga.

Saya wajib mengarahkan seluruh hidup saya untuk Islam...

Membetulkan segala khurafat yang ada dalam masyarakat.
Memperjuangkan -kebenaran- membetulkan aqidah dan membersihkan dari semua kesesatan dan maksiat..

Agar akhirnya semua orang akan merasai Islam itu memang syumul/menyeluruh.. Agar semua orang merasai kasih sayang Allah dan Rasul-Nya..

Sesungguhnya tidak ada dakwah yang paling berkesan.. Kecuali AKHLAQ!

Jika kita diberi amanah, bagaimana akhlaq kita?
Jika kita diberi jawatan, bagaimana akhlaq kita??

Perjuangan ini bukanlah dari sudut perkataan, perasaan, aqidah dan ibadah sahaja..

Bila semua orang malas..
Bila semua orang tak kisah sukarelawan..
bila semua orang rasuah..
Bila semua orang mengampu..

Apa yang kita nak buat?
Bagaimanakah sikap kita??
Apakah pendirian kita?

Bila masyarakat memerlukan pendapat..
Dimana kita??

Bagaimana kita mahu perjuangkan islam itulah yang syumul..?
bagaimana mahu memberitahu Islam itulah yang menyediakan penyelesaian untuk semua masalah..??

Jika kita lansung tidak pernah fikir segala hal ini..
Adakah kita hidup untuk islam??

Benarkah kita hidup ini untuk Islam??

Tiada ulasan:

Entri terkenal