Ahad, 8 Januari 2012

Melakukan pembaikan...

Oh, saya bersalah.
Ia perlu dibaiki.

Saya berdosa,
Maka saya perlu bertaubat.

Saya tidak merasa apa-apa.
Maka lebih-lebih lagi perlu bertaubat.

Berdosa, bersalah atau tidak merasa apa-apa, kita hamba ALLAH tetap perlu bersyukur.

Dan..
Saya tidak menjalani hidup ini berseorangan.
Maka saya perlu mengajak orang lain
Untuk sama-sana kembali pada ALLAH.

Sesungguhnya,
Hidup ini penuh dengan Rahmat ALLAH.
Walaupun sudah beratus kesalahan dibuat dengan umur yang tidak sampai seratus tahun..
Tapi DIA masih membuka ruang untuk kita membaiki dan membersihkan diri.

Buktinya: kita masih bernyawa selepas melakukan dosa!

Subhanallah.
Alhamdulillah.
Allahu akbar.

Berlapang dada dengan kelemahan saudara bukan bermaksud membiarkan dia hanyut terus dengan dosa.
Menegur dan menasihati pula jangan sampai menjatuhkan maruahnya.
[ibarat menarik rambut dalam tepung!]

Maha Suci Allah!

Alangkah susahnya hidup ini jika tidak mengenal ALLAH.
Alangkah banyaknya bahaya dunia ini bila tiada cinta ALLAH.
Alangkah peritnya beramal jika tidak kerana ALLAH.
Alangkah sempit dada sesaat cuma sengaja melupakan ALLAH!

Allah Maha Besar!
Barulah segalanya di dunia ini kelihatan kecil.

Beramallah dengan kefahaman.
Kawallah semangat dengan iman.
Dan awasilah nafsu kerana takut akan Tuhan.
Beribadahlah kerana kita yang memerlukan..

Tiada ulasan:

Entri terkenal