Selasa, 1 November 2011

Menyalahkan orang lain memang tidak berbaloi.

Kenapa tidak datang kelas?
Tiada sesiapa beritahu saya ada kelas hari ini.

Kenapa datang kerja lewat?
Tiada siapa kejut saya bangun hari ini.

Kenapa tidak membaca Al-Quran?
Tiada siapa suruh saya membacanya.

Kenapa anda jadi begitu keras hati?
Kerana perangai kawan baik saya begitu teruk.

Hmmm...

Kenapa saya berbuat baik pada orang sekeliling?
Kerana saya mahu orang lain melayan saya dengan baik.

hmm..

Melakukan dan meninggalkan sesuatu kerana apakah sebenarnya???

Siapakah yang bertanggungjawab dengan diri kita? Apakah kita akan menanggung dosa orang lain?? Bukankah Allah telah menyatakan setiap manusia hanya akan menanggung dosa mereka sendiri..

Habis mengapa salahkan orang lain..

Apabila keadaan kita tidak seperti yang diinginkan?..

Tiada ulasan:

Entri terkenal