Selasa, 12 Jun 2012

Isi kandungan kali ini memang penuh emosi

Bismillahirahmanirahim.

Jika anda alah dengan emosi perempuan, silakan pergi.

Bangun pagi-pagi..
Ingat Allah, cakap dengan Allah..
Luasnya dunia.
Bahagia.

Kemudian, sampai ditempat kerja..
Melakukan tugas dan tanggungjawab..
Datanglah manusia..
Mengeluarkan kata sempit dada dan kurang bahagia.
Sabar.

Tapi bila hari-hari menadah telinga..
Rasa mahu mengalir juga airmata yang mahal ini..
Mahal untuk tatapan manusia..
Tapi sangat murah untuk Allah Yang Maha Esa.

Sedih.

Pelbagai perbandingan diberi.
Membawa maksud:
Aku ini tidak mampu sebagaimana mereka yang lain.

Andai dibiarkan fikiran ini dikuasai syaitan.
Ranaplah diri dalam kesedihan dan kekecewaan.
Kerana bisikan dan kata-kata syaitan berupa manusia.

......

Walaupun aku tidak mampu seperti mereka.
Aku ada Allah!
Tempat aku bergantung harap.
Yang tidak pernah mengecewakan.
Yang tahu segalanya tentang usaha dan pengorbananku.

Dan..

Mahukah aku..
Mampu seperti mereka.
Kelihatan 'hebat' seperti mereka...

Tapi
Tiada AKHLAQ mulia.
Tiada IMAN tersemat dihati.
Tiada agama yang memandu segala perbuatan diri??
dan yang lebih penting..
Tiada Allah yang sentiasa disisi.

Na'uzubillah.
Semestinya aku mahu memilih IMAN dan ISLAM.

Biarlah apapun pandangan manusia seperti ini.
atau apapun kata mereka.
Apa yang Allah kata tetap yang utama!
Sekian.

Tiada ulasan:

Entri terkenal