Jumaat, 23 Julai 2010

Hipokrit

Aku tak nak hipokrit. Biarlah aku menjadi diri aku yang sebenar. Buat apa aku tunjuk baik, padahal hati aku memberontak.

Aku rasa terseksa menonjolkan diri sebegini sekian lama. Biarlah aku menjadi diri aku. Kamu semua tidak tahu dan lansung tidak memahami perasaanku selama ini.


Biarlah aku menjadi diri aku yang sebenar. Apa guna berlaku baik jika tidak ikhlas.

(Rasa macam nak buat tulisan kat atas tu lebih menyenggeng sehingga terbaring)


Hehe.. Banyak jugak pengakuan sebegini yang penulis selalu dengar. “How dare” orang-orang yang bercakap begini untuk berkata dengan kata-kata yang sama dihadapan Allah diakhirat kelak?

Sanggupkah kita bercakap didepan Allah, di mahkamah Allah nanti (of course), “aku tak nak berpura-pura baik dihadapan manusia kerana aku sebenarnya tidak baik dan ENgkau ya Allah mengetahui akan hal itu”..

Ganjaran bagaimanakah yang kita harapkan dari Allah dengan pengakuan berani seperti itu?

Atau kita mahu akui pada Allah bahwasanya, aku telah berusaha menjadi baik, walaupun hati dan nafsu syahwatku memberontak untuk aku melawan sebaliknya..

Tiada apa-apa yang mahu penulis ulas. Fikiran dan kemampuan aqal manusia mampu menjelaskan segalanya. Jika dia mahu beriman.

Tiada ulasan:

Entri terkenal