Isnin, 5 Julai 2010

Surat cinta

Surat cinta patutnya tulis pada orang yang sepatutnya baca sahaja. Tapi sebab tidak boleh berbuat demikian, maka penulis hantarkan dalam blog ini. Orang yang penulis mahukan dia membaca surat ini, mungkin tidak akan membaca selagi tiada orang yang memberitahu surat ini untuk dia. Siapa makan gula dialah terasa manisnya (tukar sikit peribahasa Melayu asal; siapa makan cili dia terasa pedas).

            Kawan,
Tujuan kita dihidupkan didunia ini, sama sahaja
Beribadah kepada Allah..
Indahnya aqidah kita kerana ia jelas dan mudah
Indahnya ajaran agama kita kerana ia mudah dan ringkas
Aqidah kita, Allah itu Tuhan yang layak disembah
Ajaran agama kita; semuanya sejalan dengan fitrah

          Kawan,
Tika aku diuji, kamu beri peringatan,
Peringatan itu sangat aku hargai,
Tika kamu diuji, aku rasa bertanggungjawab,
Aku sangat berharap kamu sedar..

          Kawan,
Mungkin kita pernah tersalah cara,
tidak mengapa, Allah Maha Pengampun.
Kita betulkan cara,
Biarlah apa pun manusia kata..
Yang penting Allah tahu segalanya.

         Kawan,
Maafkan aku, kerana aku memilih cara ini,
Aku rasa hanya ini cara terbaik untuk aku memberitahu
Ini sahaja jalan yang tidak menempah lebih banyak dosa tidak sedar..
Semoga kamu kembali kepada fitrah..

         Kawan,
Aku tidak perlu pada pengakuan penyesalan kamu..
Itu urusan kamu dan Allah,
Yang penting kamu berusaha menuju redha Allah,
Kita bersama-sama menuju redha Allah,
Itu sudah cukup dan sangat bererti.

Wahai kawan, silalah baca dengan hati yang terbuka. Terima kasih. Aku tidak menginginkan apa-apa dari kamu. Aku hanya mahu kita sama-sama mendapatkan keredhaan Allah.

Tiada ulasan:

Entri terkenal