Selasa, 4 Mei 2010

Solat itu tiang agama 2

Walaupun terkial-kial, tapi kena buat jugakkan? Buat jelah. Sekurangnya tak kekok nak cek tekanan darah dan paras gula untuk pelanggan yang datang. Dan boleh bagi kaunseling ringkas.

Penulis berdoa panjang pada Allah supaya diri penulis yang serba kekok dan tidak reti ini tidak menjadi fitnah kepada agama selama berada di kedai farmasi tersebut.

Itu kebimbangan pertama. Yang kedua pulak, penulis perasan sesuatu yang tidak menyedapkan hati sedang berlaku.. Agak-agaknya apakah perkara tersebut? Penulis perasan pekerja melayu tersebut tidak keluar bersolat.. WAaaa besarnya tugas!. MAcam mana nak buat bila kawan kita tak solat?? Susah benar oii.. Nak tanya kenapa.. kot kita ni buruk sangka ke dia. Kot-kotlah dia keluar solat tapi penulis tak perasan. Atau dia memang tengah ABC (ha, ni orang perempuan je tahu). Tapi akhirnya, dia mengaku sendiri pada penulis yang dia memang tidak akan keluar bersolat sepanjang waktu kerja.

Waduh sedihnya. Serius sedih habis. Tidak ketahuan nak buat macam mana. Sebelum ini tidak pernah ketemu orang yang tidak bersolat apalagi siap mengaku pulak tidak bersolat.

Tiada ulasan:

Entri terkenal