Jumaat, 9 September 2011

Hati manusia, Allah tahu.

Pengorbanan.
Bukan semudah melontarkan kata ketika bersemangat.

Nikmat, kesusahan,
semuanya UJIAN.
Ujian untuk membuktikan pengorbanan.
Pengorbanan apakah?
Pengorbanan kerana cinta.
Cinta pada Allah.

Betapa sibuknya dengan urusan dunia.
Hingga lupa..
Hingga terpaksa diberi KETUKAN KUAT.

Sangat kuat.
Ketukan yang membuatkan aku terduduk.
Duduk dan tunduk.
Hingga tidak mampu mara lagi.

Sebagaimana seorang budak yang sibuk bermain.
Hingga tidak mendengar panggilan ibunya.

Ya, aku adalah hamba yang terlalu sibuk dengan urusan dunia.
Hingga aku tidak mendengar..
Panggilan Tuhanku.

Hingga..
Tuhan terpaksa memanggilku dengan peringatan yang terang!..
Agar aku sedar.
Agar aku tidak terus terpalit dosa dan cuai pada-Nya.

Semoga aku sentiasa sedar akan panggilan Tuhanku
dan tidak tertipu dengan kesibukan dunia..

Tiada ulasan:

Entri terkenal