Khamis, 8 September 2011

Iman: the 'most important thing' i lost..

Hari ini jalan raya tetap sibuk seperti biasa.
Manusia meneruskan urusan hidup mereka..
Begitu juga aku..

Pengajaran yang Allah beri..
Setiap hari.
Petunjuk juga Allah beri
Setiap hari.

Yang lebih penting..
Allah memberi setiap hari.
Tapi redha manusia juga yang dicari.

Astaghfirullah...

Jika gembira, bukan main berterima kasih pada si insan
Yang telah mengembirakan kita.

Bila sedih,
cari Allah.
Ya..
Simpan hati dan perasaan pada Allah hanya bila susah dan sedih.
Alangkah tidak bersyukurnya aku.

Sedang nikmat Allah begitu banyak pada diri.
Masih memandang nikmatNya
yang diberi pada hambaNya yang lain..
Ya Allah tidak bersyukurnya aku!

Maafkan aku ya Allah..

Mahukah Allah tarik nikmat kefahaman islam itu
dan di ganti dengan rumah besar dan lengkap?

Mahukah aku..
Allah gantikan nikmat mengingati dan memahami Al-Quran itu,
Dengan ijazah dan sanjungan manusia??

Mahukah aku..
Allah gantikan nikmat ibubapa yang mengenal Allah,
dengan sahabat yang cintakan dunia??

Mahukah aku..
Allah gantikan nikmat cinta padaNya
dengan cinta manusia dan pengikut???

Ampunkan aku Tuhan.
Sesungguhnya, aku begitu jahil dalam mensyukuri nikmatMu.

Ya Allah.
Terimalah taubatku.
Walaupun aku tahu
terima kasih dan segala amalku tidak akan cukup
Untuk menandingi cinta dan petunjukMu.

Tiada ulasan:

Entri terkenal