Isnin, 26 Januari 2009

MUTiARA JANNAH

Rupanya ramai orang ingin tahu mengapa penulis memilih nama mutiarajannah sebagai nama blog penulis dan nama pena sebagai mutiara bd.

Jeng-jeng.. Nak tahu sebabnya? Sebabnya:

Mutiara : biasanya orang guna untuk sesuatu yang berharga. Dan penulis berharap pada diri sendiri akan menulis perkara yang berharga dan bernilai untuk dikongsi dengan umat Islam yang membaca blog penulis.


Jannah: Ia adalah tempat yang diduduki oleh orang yang beriman. Dan penulis berharap pada diri sendiri supaya menjadikan blog penulis ini sebagai tempat yang boleh membantu kawan-kawan menjejaki kebahagiaan syurga.

Bd: Ia adalah singkatan untuk barat daya. Rumah penulis terletak dibahagian barat daya Pulau Pinang. Pulau Pinang (bahagian pulau) di bahagikan mengikut daerah yang Barat daya dan timur laut. Manakala bahagian tanah besar dibahagikan kepada Seberang Perai Utara, Seberang Perai Tengah dan Seberang Perai Selatan (Betul ke? rasa macam betul, tapi rasa macam salah). Kalau sesiapa perasan, pada awal kemunculan penulis dalam dunia bloging, penulis menggunakan nama Mutiara TL. –timur laut-. Kerana penulis menyangka rumah penulis berada dibahagian timur laut Pulau Pinang. (Sudah 20+ tahun hidup di Pulau Pinang, masih konfius yang mana satu Barat Daya dan Timur Laut).

Semua pertanyaan sudah terjawab. Jumpa lagi. Rajin-rajin baca Quran dan muhasabah diri.. babai


Tiada ulasan:

Entri terkenal