Ahad, 11 Januari 2009

oh mataku dan kehormatanku 4

ops!. Perlu di jelaskan bahawa, bersangka baik itu adalah penyelesaian masalah pergaulan antara lelaki dan perempuan yang berusaha untuk memahami undang-undang Allah. Jika lelaki dan perempuan yang terlibat tidak berusaha memahami serta mengamalkan perintah dan undang-undang Allah, ia tidak akan berjaya.

Orang lain sibuk fikir untuk menyelesai kan masalah sosial kerana banyaknya kes buang bayi, rogol dan bunuh tapi kita sibuk mengomplen orang yang berusaha memelihara perintah Allah (Pelik tak? Tetapi ini bukan masa untuk berfikir mengenai ‘perkara pelik tetapi benar’). Tiada manusia sempurna atas dunia ini. Tapi sudah tentu orang yang berusaha memelihara perintah Allah itu lebih baik dari orang yang lansung tidak peka kepada suruhan Allah..

Bila tiada biah solihah (suasana yang baik), kita menuntut kepada perkara tersebut, pabila diwujudkan, kita mengeluh pulak. Kekurangan pada pelaksanaan adalah perkara biasa kerana kita semua adalah manusia.. Jika kita dapat melaksanakan nya dengan sempurna, tidak perlulah kita kepada Quran dan petunjuk Nabi Muhammad.

Sekian.. Selamat mencuba (patuh kepada perintah Allah)..

Tiada ulasan:

Entri terkenal