Khamis, 9 Disember 2010

Ghazwatul fikr 5

Setelah bercerita secara panjang lebar.. Maka penulis harap para pembaca dan kawan-kawan sekalian dapat merenung sejenak atau dua jenak betapa kita sedang diperangi secara ‘ganas’.. Kita diserang secara bertubi-tubi sehingga kita sudah tidak mampu lagi mempertahankan diri. Mahukah kita terkorban sia-sia dalam peperangan ini?

Mahukah kita bertemu Allah dalam keadaan tertipu dengan segala tipudaya syaitan, hawanafsu dan orang-orang kafir? Apa alasan yang mahu kita beri pada Allah? Sedang Allah telah berikan pada kita Rasul, KitabNya dan para pendakwah yang tidak jemu-jemu mengingatkan kita.. Segala tokoh-tokoh pejuang Islam yang tidak pernah putus asa menulis, berceramah, bersidang.. untuk menyedarkan ummat Islam (kita la)

Bukalah mata hati kita. Sediakan diri sesuai dengan tujuan kelahiran kita didunia ini.. Kita bukan dilahirkan untuk bersenang lenang. Kita bukan dilahirkan untuk menurut kata-kata hawanafsu. Kita bukan dilahirkan untuk ditipu sesiapa. Kita dilahirkan untuk berperang dengan hawanafsu dan syaitan. Berperang untuk menjalankan tugas sebagai hamba Allah s.w.t..

Ayuh bangkitlah duhai ummatku. Bangunlah. Kalian bukan orang bodoh yang senang-senang ditipu dengan perdaya kaum Kuffar. Kalian adalah SINGA yang punya taring dan kuku yang tajam. Lihatlah cermin. Lihatlah wajah kalian. Kalian punya suara yang mampu menggerunkan semua musuh dan binatang lain di hutan belantara. Kalian bukannya kijang yang lari bertempiaran..

Tiada ulasan:

Entri terkenal