Khamis, 5 Mei 2011

Aku jatuh cinta

Cantiknya Islam
Aku jatuh cinta dengan Islam

Indahnya akhlaq Rasulullah.
Aku jatuh cinta dengan Rasulullah.

Aku jatuh cinta dengan para pejuang agama Allah,
Betapa hebat pengorbanan mereka menegakkan agama Allah.

Aku bahagia walaupun sedih
Aku gembira walaupun serabut.

Aku senang hati walaupun sakit
Luasnya dada walaupun dunia ini sempit

Aku tetap berusaha walaupun dikecilkan
Aku rasa penuh dan lapang walaupun ditinggalkan

Walaupun sunyi, aku sentiasa merasa Allah disisi
Luka dihati tetap dapat diubati
Kerana ia bukanlah segalanya untuk ditangisi.
Allah lebih utama untuk dirindui.

Ya, para pejuang agama mengajar aku untuk merindui Allah. Rindukan syahid dijalan Allah. Bukan rindukan perkara lain, benda lain atau orang lain. Allah tidak akan menyia-nyiakan rasa cinta dan rindu padaNya.

Melihatkan pengorbanan, kesusahan, keimanan, kekuatan, keikhlasan para pencinta agama Allah.. Membuatkan aku terfikir, aku ini tidak layak pun untuk merasa sedih dan tertekan dengan kesusahan yang tidak sampai 0.1% pun dari kesusahan yang mereka tanggung.. oh, apalah pengorbanan kita untuk agama?

Kenalilah pejuang agama dahulu dan sekarang. itulah contoh kita.

Syed Qutb, Hassan Al-Banna, Syeikh Ahmad Yassin, Abdul Aziz Rantisi, para sahabat Nabi s.a.w.. tabi'in..

Tiada ulasan:

Entri terkenal