Isnin, 27 Julai 2009

BZ bodi 1

Selamat pagi, selamat sejahtera iman kita. Amacam kehidupan hari ini. Sekarang sudah pertengahan bulan Julai. Rasanya semua pelajar ipt di Malaysia sudah memulakan sesi pengajian baru (kalau belum habis belajarlah). Kalau dah habis belajar, maksudnya tengah bedebar nak kerja kan? Pape jelah kan.

Sebenarnya, penulis teringat sesuatu untuk dikongsi dengan kawan-kawan pembaca sekalian. Pernah dengar tak orang marah-marah sambil mengatakan

“Kenapalah aku ni ditakdirkan dapat kawan penyibuk macam dia tu?” atau “Apalah yang nak disibukkan sangat, kubur kitakan lain-lain.” “suka hati akulah nak buat apa pun, rimas aku dia tuh”

Pendek ceritanya, ada orang marah sebab ada orang ‘BZ bodi’ hal dialah. Ambil berat dengan BZ bodi sama tak? Mungkin kita boleh rujuk kamus untuk memahami dengan lebih tepat. Bagi penulis sama sahaja. Yang penting, apa yang di ‘BZ bodi’ kan itu dan bagaimana ia di lakukan. Ada ‘BZ bodi’ yang sangat dituntut dan ada ‘BZ bodi’ yang sangat dikeji. Di tuntut atau dikeji, itu bergantung pada isu dan cara ia dilakukan.

Tiada ulasan:

Entri terkenal