Khamis, 29 Disember 2011

perhatilah dirimu sebelum menilai orang lain

Ah,
kamu kasar.
Tapi rupa aku lebih teruk mengasarimu.

oh,
kamu kurang menghormati.
Rupanya aku kurang menghargaimu.

Aduh,
pedasnya kata-katamu.
Rupanya aku tidak pernah hirau perasaanmu.

Kamu.
Tidak tahu bertimbang rasa.
Rupanya aku yang tidak pernah menghargai kehadiranmu.

Kamu dan kamu.
Rupanya aku dan aku..

Berhentilah menyalahkan orang lain kerana mereka juga manusia lemah seperti kamu. Sebagai mana kamu tidak mampu menjadi sempurna, aku juga tidak akan mampu.

Bukan kekurangan dan kelebihan itu yang akan ditanya kelak. Tapi..
bagaimana kita menggunakan semua itu untuk agama Islam....

Tidak perlu "title" apa untuk menyumbang pada Islam
kerana sumbangan itu hanya tertakluk pada apa yang kita ada.

Tiada ulasan:

Entri terkenal