Sabtu, 27 November 2010

Dakwaannya percaya al-Quran, tapi..

“Dan siapakah yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada Allah dan mengerjakan kebajikan dan berkata: Sungguh aku termasuk orang yang berserah diri”

“Dan tidaklah sama kebaikan dan kejahatan. Tolaklah kejahatan itu dengan cara yang lebih baik sehingga orang yang ada rasa permusuhan dengan kamu itu tiba-tiba bertukar menjadi teman yang sangat setia”

“Dan sifat-sifat baik itu tidak akan dianugerahkan kecuali kepada orang-orang yang sabar dan tidak dianugerahkan kecuali kepada orang yang mempunyai keberuntungan yang besar”

“Dan jika syaitan mengganggumu dengan suatu godaan, maka mohonlah perlindungan kepada Allah. Sungguhlah Dialah Yang Maha Mendengar, Maha Mengetahui”

Surah Fussilat: 33-36

Dan sekiranya AQ kami jadikan sebagai bacaan dalam bahasa selain Bahasa Arab, nescaya mereka (orang-orang kafir) mengatakan “Mengapakah tidak dijelaskan ayat-ayatnya. Apakah patut AQ itu dalam bahasa lain dari bahasa Arab sedangkan rasul itu dari bangsa Arab? Katakanlah; AQ adalah petunjuk dan penyembuh bagi orang yang beriman. Dan orang yang tidak beriman pada telinga mereka ada sumbatan dan AQ itu merupakan kegelapan bagi mereka (tidak memberi petunjuk pun untuk mereka). Mereka itu seperti orang yang dipanggil dari tempat yang jauh...

Fussilat: 44

Tiada ulasan:

Entri terkenal