Isnin, 1 November 2010

Kenal diri yakin diri

Dulu-dulu zaman muda-muda, pernah dengar orang cakap.. "Bila kita kenal diri, barulah kita tak jadi tunggang terbalik"..

Hmm agaknya apalah yang akan diberitahu tentang kenal diri yakin diri ni ye?? Kawan-kawan nak tahu tak? Kalau betul nak tahu.. tunggulah ye.

Tiba-tiba penulis teringat membaca blog adik penulis.. dia telah memberikan komennya tentang penggunaan bahasa yang dahsyat dalam blog-blog yang wujud sekarang.

Mungkin ada betul juga apa yang adik penulis cakap tu. hehe (sebenarnya bukan betul juga, tapi betul sangat).

Itulah sifat manusia. Eh, blog aku. Suka hati akulah aku nak letak apa.

Jom kita duduk diam-diam kejap. Betul tak "blog aku"?? dan kalau betul lah "blog aku" betul ke "suka hati aku nak tulis apa"??

Hmm jikalau begitulah sikap kita terhadap segala barang pinjaman Allah.. Maka dengan itu marilah kita mengingatkan diri kita sendiri.. Apa pun yang ada disisi kita itu bukan milik kita. Tapi amanah yang perlu kita jaga sebaiknya..

Apa sahaja yang berada dibawah kekuasaan kita.
ANAK, kawan, sahabat
Harta material. duit, rumah, kereta..
Blog, laman web.
kepakaran
ILMU
anggota badan..
iman, agama dan kepercayaan..

sikit-sikit dah la kan.. ok jumpa lagi di lain siaran.. terima kasih kerana setia membaca..

Tiada ulasan:

Entri terkenal