Sabtu, 6 November 2010

Ingin aku singkap kembali kenangan lama agar bersemi

Ingin aku singkap kembali,
Kenangan lama agar bersemi,
Inginku ulangi kisah manis,
Agar terus bersemadi.

Ingatlah aku sebagai rakanmu,
Kenanglah aku dalam doamu,
Begitu indahnya kisah dahulu,
Engkau sebagai temanku.

Apabila engkau terjaga,
Satukanlah harapanku denganmu,
Kerana ianya bakal berpadu,
Mimpi sipenunggu yang setia.

Layarkanlah impian doamu,
Sesungguhnya aku masih mengingatimu,
Sebagai kawan, rakan dan teman,
Semoga kita diberkati Allah.

Kudoakan padaMu ya Allah
agar kau bahgia, didunia dan akhirat..

Tiba-tiba teringat kawan-kawan ‘sepermainan’. Orang lain sibuk belajar, kami sibuk bermain sawah dan menjelajah belukar dan hutan sekeliling kampung. Nasyid ini selalu kami dendangkan selama tiga tahun berada di Sekolah Menengah Al-Islah. Ia mempunyai nilai, kenangan dan rahsia yang sangat banyak..

Walaupun ada yang masih mahu membuka kisah lama yang sangat pahit. Ketahuilah Allah Maha Pengampun. Sekiranya Allah TUHAN segalanya pun Maha Pengampun, maka siapalah aku untuk tidak mahu memaafkan kesilapan lalu walaupun ia disengajakan.

Semoga kawan-kawan semua bahagia di dunia dan akhirat.

Tiada ulasan:

Entri terkenal