Khamis, 11 November 2010

Semenjak aku tahu

Semenjak aku tahu agama itu pergaulan,
Semenjak aku tahu dakwah itu tidak akan sampai melainkan dengan pergaulan,

Semenjak aku tahu
kebaikan Islam tidak akan dirasai melainkan dengan pergaulan,
Semenjak aku tahu
Rahmat Allah itu turun melalui PERGAULAN yang baik
Semenjak aku tahu
manusia tidak akan dapat hidup tanpa pergaulan
Semenjak aku tahu
betapa pentingnya pergaulan untuk menyampaikan ISLAM

DAN

Semenjak aku tahu
Rosaknya masyarakat kerana pergaulan
Semenjak aku tahu
betapa syaitan cuba merosakkan Bani Adam dengan pergaulan

Kerana itulah AKU BERSUNGGUH-SUNGGUH membina hubungan dengan sesiapa sahaja yang aku temui. Kerana ia adalah salah satu jalan utama untuk aku menyampaikan ISLAM.

DAN

Yang sangat penting adalah.. Kerana Allah memberi peluang kita hidup, bergaul dengan manusia lain DEMI memikul tanggungjawab sebagai khalifah dan hambaNYA.

Tiada ulasan:

Entri terkenal