Rabu, 24 November 2010

Kerana apa aku lakukan semua ini

Kerana apa aku tetap melakukan seruan kepada Allah??

Kerana di akhirat kelak, aku mahu masuk syurga lebih awal dari manusia lain.

Kerana aku mahu darjat yang lebih tinggi disisi Allah berbanding manusia lain.

Kerana Allah mengatakan terdapat perbezaan darjat antara hambaNya yang bangun dan bekerja menyampaikan Islam dengan hambaNya yang hanya duduk dan diam menyelesaikan urusan sendiri.. (Ada ayat Quran sebut hal ini tapi tak ingat ayat berapa)

Kerana apa aku sanggup melalui kesedihan luarbiasa ini? Kerana apa aku kuatkan hati menghadapi ujian berat ini?

Kerana aku mahu menjadi hambaNya yang diberi kemuliaan dan keutamaan disisiNya. Apalagi kemulian yang aku mahu jika bukan kemuliaan dan pengiktirafan TUHAN pencipta langit dan bumi.

Zahirnya kelihatan sukar, dihina, dikeji, diperli dan masih banyak kekurangan (dan pastinya aku mesti berusaha membaikinya).. Hati kecil tetap bahagia dan lapang sekali. Lebih luas dari bumi dan 7 petala langit. Aku mesti berkorban walaupun dengan hati, darah dan jiwaku.

Apalah sangat yang aku ada didunia ini untuk membeli syurga Allah. Keredhaan Allah yang tidak ternilai.

Masih mahu mengeluh? Masih mahu memberi alasan? Masih mahu bermalas-malas? Masih mahu berehat-rehat? Masing-masing punya aqal kurniaan Sang Pencipta.. FIKIRLAH

Tiada ulasan:

Entri terkenal