Ahad, 21 Disember 2008

SiBUKS dan Bosan 3

Nampak dah? KiTA YANG PiLiH dan TENTUKAN KiTA nak sibuk dengan apa.. Sibuk ni memenatkan serta meletihkan badan.. betul tak?? Tak de sape yang sibuk tapi ‘energy is conserved’.. pelik lah pulak kalau jadi macam ni.

Maksudnya biasa lah kalau kita sibuk pastu penat dan letih.. Yang luar biasa nya kalau sibuk tapi bertenaga dan tak perlu rehat.. itu ROBOT lah nama nyerrr. Oleh kerana, sibuk itu penat dan meletihkan, berbaloi kah jika kita sibuk dengan perkara yang tidak mendatangkan kebaikan untuk hari akhirat kita?? Dah lah atas dunia ni sibuk, letih, penat, pastu bila tiba Hari Akhirat, kena masuk neraka pulak (na’uzubillahiminzalik). tu cerita hari akhirat.. dalam kubur tak cerita lagi.. Kalau dah atas dunia sibuk dengan perkara keji, maksiat dan yang dilarang Allah, agak-agak bulih ke kita nak ‘berehat dengan aman’ dalam kubur?? Huh, ingat kita bulih terlepas senang-senang jerr..

Kan tak berbaloi tuuu.. jadi, adalah lebih baik dan berbaloi sekiranya kita sibuk dengan perkara yang Allah suka atas dunia ni, supaya hari Akhirat kita nanti bahagia, tenang dan gembira.. Dengan itu, sibuk dan penat lelah kita atas dunia ini akan jadi sangatlah berguna dan membantu kehidupan kita di akhirat. Maka sesuai lah dengan tujuan penciptaan kita..BERiBADAH KPD ALLAH.. -Semua perbuatan baik yang di serta kan niat kerana Allah dikira sebagai ibadah-

bersambung..

Tiada ulasan:

Entri terkenal