Selasa, 9 Disember 2008

Lencongan 2

Bebalik ke soalan asal, bulih ke kita melencong dari malamat untuk mencapai keridhaan Allah semasa kita dalam perjalanan? Sudah tentulah jawapan nya ~tidak bulih~. Tapi kalau kita ‘ter’ atau ‘sengaja’ lencong macam mana?

Yea lah, kita ni, (sebagai contoh je ni) kalau nak balik umah, kemain semangat, betul tak? Tak de dah halangan yang mampu memusnahkan niat kita untuk pulang. Kalau dah atas jalan tu pulak, mesti nak suruh pakcik bawak bas (tak kesah lah bas ke kapatebang ke) jangan berenti-brenti, mesti strait trus sampai rumah. Kalau lalu depan pintu umah lagi best!. Kalau bawak sendiri pulak, segala letih-letih itu dilupakan dulu jap, yang penting sampai rumah. Haa, kan betul tak kita macam ni? Jangan lah di nafikan lagi wahai kengkawan ku.. (Tak guna menafi dan mengia kat depan laptop dan komputer, tak de sapa layan awak)..hihi.

Tapi kita ni, (agak-agak nya lah) bersemangat tak nak balik ‘rumah’ kita yang kekal abadi nun?. Nape senyap? OOO..tengah fikir eh? hmmm.. bagus-bagus, fikir lah banyak-banyak, dapat mengembangkan minda kreatif anda untuk kebahagiaan akhirat anda.

Tiada ulasan:

Entri terkenal